lördag 22 oktober 2011

Storgäddor och telefonmissbruk...

Trollingträff på Bergviken idag, fem team var ute å jagade öring redan kl nio i morse, brodern och jag
var med och "tävlade" för första gången.
Satte ut tre öringbeten efter båten och slängde i en Gäddmadam för säkerhets skull...
Tog tio minuter så hade vi en trind gädda på 97cm i båten, nu skulle den ju dokumenteras på
plankan vilket jag ju aldrig gjort förut, brorsan tog min telefon å jag skulle hålla gäddan
på plats, tappade greppet och gäddan vevade runt, träffade handen med telefonen på brodern
vilket resulterade i en telefonflygtur som slutade ca en meter brevid båten...
Shit happens!!
Vi tröttnade på öringjakt efter tre timmar och fyra gäddor, några tappade åxå.
satte ut några gädd wobblers istället vilket resulterade i en riktigt kämpastark julgris på
111cm, har aldrig sett en grövre gädda någonsin, helt klart personbästa.
Tråkigt att vi inte hade någon våg i båten men den var klart större än de två elva kilos som
jag fått tidigare, de var iof ca tio cm längre men denna var så mycket grövre!

Ja bilder...Trist inlägg detta utan sådana men vi får de om brodern kan maila över någon!? för bilder från min telefon blir nog svårt ;)

Inget av teamen hade fått nån öring men alla var överenns om att gäddorna var på hugget.
Det vart ju ett litet genrep detta å kanske man vågar sig på att vara med på nån trollingtävling
nästa sommar!?
Over and Out / Mooseater

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar