tisdag 15 november 2011

Hoppas vädret håller i sig!

Kalv jakten de senaste två helgerna har inte gått nåt vidare, mycket älg på skogen men tyvärr har vi
bara fått kor och tjurar i pass.
Uppehåll nån helg här hemma nu, men håller sig vädergudarna i skinnet så åker jag mot Almdalen
till helgen för lite riktig älgjakt i storoxarnas rike igen.
Hade hoppats hinna ta en dust med gäddorna igen i Bergviken innan isläggningen åxå, som det ser ut nu så finns ju chansen ännu, kanske man kan ta en tur på nyårsafton :)
det skulle vara coolt med premiär i år på påskafton och avslut på nyår!
/ Mooseater

4 kommentarer:

  1. Vi har en stor och fri kalv på vardera marken vi är med på. Men så stora oxar som du fått framför bössan har vi ju inte även om Smålandstjurarna har varit stora i år. En 19taggar har skjutits i älgskötselområdet. Hoppas du får en storoxe till.

    SvaraRadera
  2. Hej Mooseater.
    Denna kommentar har tyvärr inte alls något med ditt inlägg att göra, utan är en förfrågan.

    Jag har precis dragit i gång en blogg och lagt in en del länkar till andra intressanta bloggar inom ämnet jakt, däribland din.

    Tänkte därför höra mig för om du skulle kunna tänka dig att länka min också i "utbyte"?

    http://emmeliemagnusson.blogspot.com/

    Vore mycket tacksam för samarbetet och önskar dig välkommen som läsare.

    Du kan döpa länken till ”Emmelies jakt och sportskytte” om du önskar ha ett namn?
    Mvh Emmelie

    SvaraRadera
  3. Vilket otroligt fint horn, det skulle jag gärna hänga på väggen :*)

    SvaraRadera
  4. grymmt horn hoppas på fler av såna :O)

    mvh perran

    SvaraRadera