fredag 24 februari 2012

Bergviken levererar!

Slirade ut på djupet i morse och satte ut ismetespöna med
förhoppning på någon gös.
Fick en tre kilos snipa som start och när jag höll på att sätta
ut igen så fällde närmaste vippan, krokade direkt och det kändes
som det kunde vara en femkilos tills den kom upp mot hålet och
vände, såg skallen i hålet och insåg att nu blir det åka av...

Madamen bjöd upp till en kul fajt med några rejäla lång rusningar
lyckades ta ett bra gälgrepp när jag äntligen lotsat in henne igenom hålet.



Vågen stannade på 11,2 kg, hade inte måttbandet med idag så jag gjorde
en markering på spöt och mätte efter hemkomst upp längden till 121cm.
Maffig bit, hoppades ett tag under drillningen att det skulle vara samma
fisk som brodern och jag återutsatte ovägd i höstas men så var inte fallet
då denna var längre men mycket tunnare i kroppen.

lurade upp ytterligare två snipor och tappade en men dessa förbenade
gösar blir jag inte klok på... sex gånger var gösar fram och fällde vippan
spottade direkt nån gång och de andra gångerna kände jag att krokarna
drogs ur betet vid krokning utan att nån krok fick fäste i gösen.

Vad tusan gör jag för fel? nån som har nåt bra förslag? ska nedre trekroken
sitta vid stjärtfenan istället för bröstfenan?


250mm hål ser litet ut när gäddorna börjar bli av denna kaliber.
Trassligt att dokmentera fisken när man är själv, lite orolig för att tappa i
telefonen igen åxå...
/ Fredde


3 kommentarer:

  1. Fyfaan vilken best!! Riktigt fin.
    Stort grattis.

    SvaraRadera
  2. Släppte du tillbaka den? Det var dock en rejäl gädda...grattis!

    SvaraRadera
  3. Tror fan du får fiska med mig i sommar. :-) Grattis grattis!!

    SvaraRadera