lördag 4 februari 2012

Kallt skitfiske

Har haft beredskapsvecka på jobbet så jag fick inte jobba igår.
Hade ju bestämt mig för att knalla ut på Bergviken, men -14
snö och hård blåst gjorde att snöröken låg som ett två meters
täcke över isen. Såg inte direkt inbjudande ut...

Testade en ide jag haft om ett av put&take vattnen här istället,
vet att det finns gäddor där, har både sett några större under leken
och fått några vid riktat fiske på sommarn, hade fåt lov av föreningen
att gäddmeta så det pysslade jag med i drygt två timmar innan
jag tröttnade ur på kylan och blåsten.

Nån fisk blev det inte men man får ju ingen om man sitter hemma
heller ju, förfryste fingrarna gjorde jag på vägen tillbaka, hade
glömt hur satans ont det gör när de tinar upp igen...

Nåja -19 ute nu så man kanske skulle ta skotern och åka ut och
tjuvvicka Pelles krokar Hehe....

/ Fredde

1 kommentar:

  1. Uh ser kallt ut, bättre sitta inne vid en brasa med något värmande :-)

    SvaraRadera